Je winkelwagen is momenteel leeg!
Algemene voorwaarden
Quooked
E-mail: info@quooked.nl
Website: www.quooked.nl
Artikel 1 – Definities
1. Quooked: Quooked, gevestigd te Geffen, KvK-nummer 91838088.
2. Klant: degene met wie Quooked een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Quooked en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Quooked.
 - Quooked en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
 - Quooked en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of vananderen uitdrukkelijk uit.
 
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
1. Aanbiedingen en offertes van Quooked zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat. 3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte. 4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Quooked en de Klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Quooked de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
 - Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Quooked slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
 
Artikel 5 – Prijzen
- Quooked hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
 - Quooked mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
 - Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Quooked niet kon voorzien ten tijde vanhet doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven totprijsverhogingen.
 - De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging hetgevolg is van een wettelijke regeling.
 - Quooked stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren.
 - De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Quooked, geldend voor de periode waarin hij dewerkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
 - Wanneer Quooked en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzijschriftelijk anders is afgesproken.
 - Quooked mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
 - Quooked moet de Klant tijdig laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meerdan 10% hoger uit gaat vallen.
 - De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
 - Quooked mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
 - Quooked zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
 - De consument mag de overeenkomst met Quooked opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
 
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
- Quooked mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 100% van het afgesproken bedrag verlangen.
 - De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
 - De betalingstermijnen die Quooked hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant hetafgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuimen in gebreke is, zonder dat Quooked aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
 - Quooked mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voorhet totale bedrag van de diensten of producten.
 
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
- Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Quooked de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
 - Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Quooked.
 - De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
 - Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Quooked zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
 - In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingenvan Quooked op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
 - Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Quooked, dan moet hij nog steedsde afgesproken prijs betalen.
 
Artikel 8 – Recht van reclame
- Wanneer de Klant in verzuim is, mag Quooked het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
 - Quooked maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
 - Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffendeproducten onmiddellijk retourneren aan Quooked, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
 - De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
 
